Korang believe in MIRACLE tak? Aku tak tahu kenapa, MIRACLE dah happened to me twice this year.
First masa assessment aku in January aritu. Frankly, I was better prepared for last year's assessment, tapi aku dapat assessors yg hampeh, so results aku mmg super teruk!! Serious, kalau looking at the results, aku tak boleh percaya camne aku boleh berani ambil Electrical Engineering dulu. Aku rasa aku dah jawab semua soalan assessors masa interview, tapi assessors were not satisfied. Ye la, dah 5 tahun aku kerja kat Petronas ni as 'design engineer', tapi the assessors from plant nak jugak tahu camne nak operate plant, nak troubleshoot itu, maintain ini.... So aku mmg amat sedih to the extent sampai tak nak jadi Electrical Engineer dah...
Tapi kalau tak buat electrical, nak buat apa kat Petronas ni. Nak simply tukar your position is not easy...so aku pasrah dah study jugak lah utk this year punye assessment.
Then miracle suddenly came into picture, di mana assessors aku sangat baik, dan dia bukan org plant. Byk soalan design dia tanye aku and you know what, I am proud to say that I did well! Maybe to other people is not so well, but to me, I DID WELL!! Because of the assessors!
Itu MIRACLE yg pertama...
Then MIRACLE yg kedua ....
Pasal aku kena pergi Bintulu ni, nasib baik aku punye colleagues kat Pasir Gudang willing to rotate dgn aku, so kitorang bertiga akan rotate among us. Baru decided pagi ni.... Aku dah cukup bersyukur dengan arrangement camtu....
Tapi itu belum kira MIRACLE lagi. Tiba-tiba, lepas aku balik lunch, aku received one email from my electrical colleague from other project, looking for any assistance, or swapping. And he's willing to go to BINTULU. Yahooo!! Tapi that's still subject to my Project Manager's approval. But looking at it, rasanya should not be any problem kot. Tu pasal kena solat hajat lebih sikit ni, so that MIRACLE ke-tiga berlaku.
To hubby, mak, adik-beradik and friends yg really concern, from bottom of my heart, I would like to say thank you. Miracle 'BINTULU' ni in a way aku rasa sbb you all punye direct and indirect prayers. Thanks all!! Now I realize that many people do care about me :-) I LOVE YOU!!!! For those who doesn't care, it's OK, everybody has their own life and problems... I TOTALLY UNDERSTAND....
Ya Allah, aku bersyukur kerana semua MIRACLE ini datang dariMU...ALHAMDULILLAH
5 comments:
Fizah, kiter pulak yg sama2 raser happy giler for all the miracles tu..alhamdulillah!pheww...InsyaAllah semuanya telah diatur oleh Allah dengan baik ...Amin! bestnyer!!
ALHAMDULILLAH.. :-)
dah kate dh.. Miracle pasti dtg..
Hi Emy,
Thanks...tapi MIRACLE pasal maid lom datang lagi, I have the latest, fresh from oven punye citer, but nanti lah tulis kat dalam next entry.
BTW, awak boleh pass kat kita your email add or your phone no tak? Nak tanye pasal business sikit...
Adik ku...
Mmg mulutmu sangat masin!! Bagus2, doakan lah utk kitorang sekeluarga...
Silver lining between the dark cloud :)
There can be miracles, when you believe
Though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles you can achieve
When you believe, somehow you will
You will when you believe
(baca ikut nada Mariah Carey yer..)
Post a Comment