Let's introduce my second sweetheart, born on 30th June 2009. He was also born via C-Sec, just like his brother Hadif...and this was also another planned C-Sec, due to my inability to deliver 'normally' like any other mothers..... and since it was a planned ones, I have chosen 30th June, because I wanted it to be betul-betul tengah tahun, sebab Hadif was born betul-betul hujung tahun, i.e. 31st December 2007.
Nama dia Hariz Haikal...also HH....sebab his brother is Hadif Haikal....Alhamdulillah, Hariz ni tak banyak ragam macam Hadif dulu, senang sikit nak jaga...tapi asyik selalu puji dia, for the past 2 nights ni, susah je nak tido malam....which has caused me a bit depressed....sebab bila Hariz menangis....Hadif akan bangun...and bila Hadif dah bangun....you just imagine la how disaster my nights...Kalau tak kuat iman, boleh jadi gile jugak kot ...
OK la .. let it be short .... sbb both dah tido .... and if they both dah tido, I should also be asleep as well....sbb kejap lagi diorg for sure akan bangun .... and who needs to be there.... their MUMMY!!
Alhamdulillah....semuanye dah selamat.....

16 comments:
Sorry Mummy,
For past 2 nights I was really tido mati ... Tonight let me in charge...
How la org dulu2 can have more than 2? Nie duaorg baru tungang terbalik hidup ...
HH the first lak quite demanding lately ... Nak garang sgt kesian lak ... I just wish both HHs cepat besar and understand a command ... Senang sket nk bg direction ...
Luv Mummy and 2 HH very much
-daddy-
Daddy nak bg direction ke mana? Ke great eastern mall ke? Hehe Rileks la daddy and mummy ...
Dulu atuk and nenek jaga mummy and daddy camni larr
Hadif syg adik Hariz ...
comelnye hariz..happy for u Fizah =)
Hi daddy,
I know u are tired...takpe la, selagi I can manage, I won't disturb ur sleep ok.
My dear Hadif,
Jgn la bg mummy tough time...nnt Hadif jgk yg slalu kena marah. Anyway, mummy loves u very much, and daddy too!!
Hi hanney,
Thank u! Tp really exhausted. My advice; enjoy ur time while u can...
Fizah & Yusry,
Congratulations on your new born baby. Alhamdulillah sume selamat.
Bg Yusry - sweetnyer Bg yusry.. bak kata kaklong, marah2 pon budak2 tetap budak2.. sabar byk2..
hadif - jgn jeles2 dengan hariz.. jadik anak sulung ni kena mengalah kat adik (pengalaman senior ni tau.. as if hadif faham je)
adik - sabar ye adik.. nnt dua2 HH cepat je dah besar dah.. sdorg plak y protect mummy dgn daddy..
hariz - jgn lupa nak senyum bile dah wat mummy dgn daddy tensen.. bile hariz senyum nnt mummy and daddy trus tak rasa penat..
salam ziarah..
hehe..
tiba2 ternampak nm hariz haikal..
tros rindu kat adik..
tp, ejaan len sket..
haris haiqal..
ngee~~~
salam...fizah, tahniah for the second baby...
Hello World ...
I'm Hariz Haikal ...
Sayang Mummy ... daddy and Abg Hadif ..
fizah,
dont worry dear....it'll soon be better.....
i had a similar experience when my boy was born....dia jenis nangis EVERYNIGHT from around 12-3/4am...jenis nangis kuat macam sakit sgt (we suspected colic tp tak tau apa nak buat) and everytime dia nangis, his sister (then setahun 8 bulan) would wake up and nangis too.....so both me and hubby kena pegang sorang satu...
so it ended up tiap kali baby nangis, i will quickly scoop him up and lari to the other room so that the sister tak terjaga......and to give their baab a chance to sleep.....
not to worry dear, babies grow up so fast you'll soon forget his crying and want another one hehehehe
hi Fizah. Congratulations! ahaaa...abang hadif dah ada adik hariz. terbayang muka cool hadif tgk adik dia. hehehe
take care Fizah. kem salam kat Yusri. Muaccchhh to Hadif and Hariz.
luv, roxa
Hi Aiza,
Thank you...
Hi Muhaimin,
Betul la,camne punye penat..tp everytime Hariz senyum,terus sejuk hati..
Hi fatiehah and catlyna,
Thanks 4 visiting my blog...
Hi Kak Yeen,
Mmg sgt penat la skrg ni sbb kena handle 2 small kids..
Pasal hariz tu,bila bwk masuk bilik je,mula la tdo dia jd x lena and nangis. Tp bila semua org share their same experiences, I'm learning to face the fact that all babies are like that. I hope it won't last until nak start keja nanti,sudah la... But how hard it is, I feel proud because I know that I am always needed by these 2 boys...
Hi Roza,
Hadif mmg abg yg sgt baik la..sbb kalau dia dgr adik dia nangis,mesti berlari dia pergi tepuk adik dia or cuba bg susu...tak sangka walaupun umur dia baru setahun setengah, dah ada sense of responsibility...hehe
acu syg hadif dan hariz sgt3!!
Congratsss fizah....
Take care...:)
Tahniah, Fiza :D
Tahniah Fiz!!
Comey arr baby.. hehe.
Exhausted tu mmg x leh nk tepis tem2 baby nk grw up ni.
Tp akk salute kat Fiz sbb kasi chance kat Yut tido mati.gheh2..
Tapi jgn la marah Hadif slalu.. cian dia.. takut nt dia kecik ht dgn Hariz.. so.. Gd luck !
Post a Comment